Alla inlägg den 19 juli 2008

Av Staffan - 19 juli 2008 16:22

Eftersom gårdagens lätta pass kändes så pass var det lika bra att passa på att köra en liten tävlingssimulering idag. Eftersom jag är landkrabba blev det cykel och löpning enbart. Först 4 mil cykel och sedan 12,5 km löpning. Rubriken till trots var detta inte ett stekarpass utan mer åt en rejäl grillning. Tanken var att köra hårt på cykeln och sedan lugnt på löpningen men riktigt så blev det inte. Cykeltempot var iaf högt, 32,4 km/h i rullsnitt inklusive nedrullning inför bytet till löpning. Med en mil kvar dånade jag förbi en SCT:are och började för en stund fundera på vad som hänt med världen. Som tur var verkade dennes låga tempo bero på något helt annat än ork iaf och han hakade på utan alltför stora ansträngningar verkade det som. Som äkta triathlet la han sig med tio meters lucka och jag hade sedan nöjet att bli jagad en stund vilket var jättekul! När det var ett par km kvar drog jag ned på tempot för att få ner pulsen inför bytet. In med cykeln, byta till shorts och joggingskor och sedan ut i en dryg timme i 4:59-tempo. In alles 2:15 h i pulszon fyra nästan hela tiden. Efter detta lunch och sedan tupplur. Gottammit vad trött jag blev. :D

Ovido - Quiz & Flashcards