Direktlänk till inlägg 31 augusti 2008

Resultat

Av Staffan - 31 augusti 2008 15:07

Det slutade med en tolfte plats i kort distans, motion herrar i Sala igår. Sträckan (om jag inte skrivit det) var 630m-45km-7km. Antal startande i min klass var 52, varav 51 fullföljde. Nu ångrar jag att jag inte grävde fram chippet så jag fick mellantid på cykeln men jag bör ha kommit in kanske en minut efter killen som kom före mig vilket ger tiden för cykel + växling till löp på ungefär 1:21:30 någonstans. Vidare skvallrar det om att löpningen gick extremt snabbt för att vara mig, runt 32:30-33 min. Om det stämmer så är jag imponerad. Jag hade hastighetspoden på skon och pulsklockan skvallrade iofs om att tempot var löjligt högt de sista fyra kilometrarna och jag tyckte att kilometerskyltarna kom snabbt så det kan ju kanske stämma. Det betyder alltså att jag lyckades med konststycket att ha krafter kvar efter cyklingen trots att jag tyckte mig köra hårt, hårt på cykeln. Om man tittar på andras mellantider verkar jag också vara jämförelsevis jämn. Jag trodde simningen låg långt efter men faktum är att jag var uppe som femtonde man från vattnet. Sedan plockade jag två placeringar på cykeln och en placering på löpningen. Cykelmomentet blev jag dock omcyklad av flera starkare cyklister också så där ommöblerades några placeringar. Löpningen sprang ingen om mig på. Man får ju väga in att det här bara var en kort distans och en bitävling till den riktiga men det är svårt för mig att vara missnöjd med de faktiska hastigheterna jag höll.


Kikar man däremot på de som körde den riktiga Sala Silverman, HIM så kan man bara konstatera att jösses vad motionärerna ligger högt konditionsmässigt. Kul att se. Å läskigt. Det finns helt enkelt ett gäng människor som tycker att det är normalt att springa en halvmara efter att ha kört ett nio mil långt tempolopp på cykeln.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Staffan - 23 december 2008 23:25

God jul på er alla! Akta er för juleköttbullarna, de är farligt goda....

Av Staffan - 23 december 2008 10:52

Jahapp, började det nya träningsåret med att sluta blogga. Träningen fortsatte iaf, numera i regi av Stockholm City Triathlon. Har gått nybörjarkursen och är nu fullblodsmedlem. Vi har haft testdag och jag har visat framfötterna med ett dubbelpass sp...

Av Staffan - 11 oktober 2008 18:04

Så här kan jag förstås också dansa.  

Av Staffan - 11 oktober 2008 17:46

Hurra! Lagom tills man vant sig vid att bara lata sig är det så dags att smyga igång träningen igen. Mjukstart idag i bassängen, 2000 meter utan stress. Resten av dagen har gått åt till att snora och nysa, hurra för klorvatten! Mer än så blev det int...

Av Staffan - 10 oktober 2008 19:31

Nedräkning pågår för fullt. I väntan har jag hittat Heavy Metals svar på Happy Hardcore.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards