Direktlänk till inlägg 1 september 2008

T-t-t-t-t-toppen!

Av Staffan - 1 september 2008 19:39

Inser nu att min första någorlunda seriösa träningssäsong börjar lida mot sitt slut. Under året har jag plockat både Öppet Spår och Vätternrundan på tider jag varit riktigt nöjd med. Därmed blev jag färdig med klassikern och började i och med Vansbrosimmet en ny klassiker med målet att sänka alla tider, något som också gjordes i Vansbro. Jag har efter det börjat träna lite mer simning och triathlon och gjorde i helgen premiär även inom tri. Men i och med Lidingöloppet avslutas säsongens träning och kommer följas av två träningsfria veckor. Tänkte klura lite på åt vilket håll jag vill gå, om jag vill satsa nästa säsong eller ta det lite lugnare. Just nu känns det självklart att fortsätta men det kan inte skada att känna efter riktigt ordentligt också. Dessutom har jag minsann hört att man bör ha ett par veckors träningsuppehåll varje år om man tränar hårt. Lite är det väl också för att när (hehe) träningen för nästa säsong drar igång kunna känna att man faktiskt avslutat något och börjat på något nytt.


Fram till Lidingöloppet kommer det att löpas tre ggr/veckan. Ett lätt pass kring milen, ett snabbdistans eller intervallpass och ett långpass. Den här veckan blir det nog inget snabbdistans eftersom jag planerar att köra SLL:s tempocykeltävling på söndag. Har varit rätt sugen att se vad jag klarar av på cykeln när det handlar om tre mil flack bana utan några hinder. Hoppas bara inte att det är samma personer i tempoloppet som gjorde reklam för Cykelutmaningen för SLL i våras. De körde sträckan Huddinge Sjukhus till Solna Sjukhus på dryga 1:20 h. En snitthastighet på runt 16 km/h. Extra tidsförlust då de anordnat en vätskekontroll för att klara de 22 kilometrarnas cykling det innebar. Hmm... Denna cykelutmaning måste vara den fånigaste tävling som finns. Reglerna är att man måste cykla hela eller delar av sträckan till jobbet för att få en poäng. Minsta cykelsträcka för att få en poäng är 2 km. Skulle man ha 35 km till jobbet får man fortfarande bara en poäng. Sen gäller det att cykla så många dagar som möjligt. MEN. 2 km per dag är en löjligt låg gräns. Om jag tar cykeln till pendeln istället för att gå som jag brukar så kvalificerar det. Det är alltså i sanning en tävling hårt nischad för de som normalt inte rör på sig alls. Hoppas och tror att SLL:s tempotävling lider total avsaknad från både cykelkorgar och pakethållare i alla fall.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Staffan - 23 december 2008 23:25

God jul på er alla! Akta er för juleköttbullarna, de är farligt goda....

Av Staffan - 23 december 2008 10:52

Jahapp, började det nya träningsåret med att sluta blogga. Träningen fortsatte iaf, numera i regi av Stockholm City Triathlon. Har gått nybörjarkursen och är nu fullblodsmedlem. Vi har haft testdag och jag har visat framfötterna med ett dubbelpass sp...

Av Staffan - 11 oktober 2008 18:04

Så här kan jag förstås också dansa.  

Av Staffan - 11 oktober 2008 17:46

Hurra! Lagom tills man vant sig vid att bara lata sig är det så dags att smyga igång träningen igen. Mjukstart idag i bassängen, 2000 meter utan stress. Resten av dagen har gått åt till att snora och nysa, hurra för klorvatten! Mer än så blev det int...

Av Staffan - 10 oktober 2008 19:31

Nedräkning pågår för fullt. I väntan har jag hittat Heavy Metals svar på Happy Hardcore.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards