Direktlänk till inlägg 30 augusti 2008

Revalvering

Av Staffan - 30 augusti 2008 15:50

Jahapp, då har man kört sitt första triathlon och när jag tittar på resultatet så känns det som att jag underskattat mig själv. Tiden blev (tror jag) 2:10:34. Uppsatt mål var 2:30:00. Jag var inte upp sist ur vattnet, även om kanske hälften bröstsimmade. Jag kom upp tillsammans med de första bröstsimmarna. Så visst suger simtekniken men på himlen intet nytt liksom. Gick faktiskt en aning snabbare än tänkt, kom upp någonstans runt 15:00 ur vattnet. Men då hade jag gått hårt och pulsen rusade vilket gjorde att jag var tvungen att ta det riktigt, riktigt lugnt i växlingen för att inte spy. Kom så småningom iväg och körde sedan riktigt hårt på cyklingen. Rullsnitt runt 32,5 km/h i blåsigt väder. Energin började ta slut efter 3 mil så en lättåtkomlig gel hade inte suttit fel men nu fick jag vänta till löpningen. Tog det lite lugnare den sista kilometern men trots det var benen rejält stumma ut på löpningen. Efter en km tog jag min första gel och efter 2,5 km hittade jag löpningen och körde på. Med tre km kvar tog jag min andra gel (de är små 25 grammare) och kunde sedan ta mig i mål utan alltför stor ångest eller krampvarning. Har tyvärr ingen officiell tid för cyklingen eftersom jag struntade i att stämpla mellantid efter den (frivilligt) men cykeldatorn visar på att cyklingen tog strax under 1:20. Tillsammans med transitionstider borde löpningen alltså slutat runt 35 minuter, varav de första gick långsammare och de sista snabbare.


Sammanfattningsvis kan jag säga att jag är nöjd. Mer än nöjd faktiskt. Riktigt fånigt nöjd. Sådär som att man vill berätta för alla hur duktig man är. Men ingen verkar vilja svara i mobilen. Oansvarigt!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Staffan - 23 december 2008 23:25

God jul på er alla! Akta er för juleköttbullarna, de är farligt goda....

Av Staffan - 23 december 2008 10:52

Jahapp, började det nya träningsåret med att sluta blogga. Träningen fortsatte iaf, numera i regi av Stockholm City Triathlon. Har gått nybörjarkursen och är nu fullblodsmedlem. Vi har haft testdag och jag har visat framfötterna med ett dubbelpass sp...

Av Staffan - 11 oktober 2008 18:04

Så här kan jag förstås också dansa.  

Av Staffan - 11 oktober 2008 17:46

Hurra! Lagom tills man vant sig vid att bara lata sig är det så dags att smyga igång träningen igen. Mjukstart idag i bassängen, 2000 meter utan stress. Resten av dagen har gått åt till att snora och nysa, hurra för klorvatten! Mer än så blev det int...

Av Staffan - 10 oktober 2008 19:31

Nedräkning pågår för fullt. I väntan har jag hittat Heavy Metals svar på Happy Hardcore.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards