Alla inlägg den 9 juli 2008

Av Staffan - 9 juli 2008 23:03

Har haft två bra träningsdagar på raken nu, fyra timmar igår och 2 1/2 idag. Upp fem igår morse för att cykla iväg till Eriksdalsbadet och simma med en gammal simräv (fisk?). Klockade 1000 meter på en bit under 28 minuter. Katastrof enligt somliga, personbästa enligt mig. Låg runt 40 min/km för bara tre veckor sedan. Så det finns hopp även om jag fortfarande blir hopplöst ifrånsimmad. Simmandet följdes upp med en massa cykling på kvällen. En tempomil med rullsnitt runt 35-36 km/h (medvind) satte pricken över i. Idag har det hunnits med ett halvhjärtat styrkepass, samt ett par, tre mils cykel och 12,5 km löpning. Cyklade ut till löpspåret där jag mötte upp med kompisarna. Hade förvarnat om att det skulle bli ett så snabbt byte till löpning som jag bara kunde mäkta med och det blev väl en hygglig transition med tanke på omständigheterna (packa upp löparskor, stuva in saker i bilen, låsa cykeln). Efter löpningen tog jag det lite lugnare och pratade ett par minuter innan det var dags att cykla hem igen. Sammanlagt för cykel-löpning-cykel blev 2:02 h med snittpuls på 149 med pulstopparna på cykeln faktiskt. Rätt nöjd även om jag både glömde våtdräkten på jobbet och fortfarande inte fått min nya ännu. Nu önskar jag mig bara en vilopuls på 37, ett par zipp-hjul, vettig crawlteknik och en god natts sömn.

Ovido - Quiz & Flashcards