Alla inlägg den 16 juli 2008

Av Staffan - 16 juli 2008 21:22

Veckan tog en lite oplanerad vändning. Blev ingen träning i måndags. Istället höll jag på att svimma på jobbet och har sedan dess spenderat min tid hemma i sängen. Lite lätt febrig men framförallt yr i kolan har jag klättrat på väggarna hemma. Denna våldsamt snurrande sjukdom verkar dock ha gått över till 95 % nu och jag hoppas att de resterande fem procenten kan kureras med en god natts sömn. Om allt går som planerat blir det jobb och någon form av "rehabträning" imorgon, antingen mycket lätt cykling eller promenad. Lutar åt det senare eftersom jag inte orkar fippla av tempogrejorna på cykeln och det känns fånigt att rulla runt i 20 km/h på en landsvägshoj med tempostyre. Kvarstår bara att lista ut vad i hela fridens namn detta var. Skyller på slarvigt leverne med osunda matvanor, för lite sömn (max 7,5 h/natt) och för lite träning, åtminstone i förhållande till matvanorna. Ytterligare en sak som det blivit för lite av är den för mig viktiga sitta-still-och-göra-ingenting-tiden. Det har varit lite väl fullt upp hittills i sommar och mycket av det beror på att sommaren varit så efterlängtad att det är svårt att sitta hemma en endaste kväll. Appropå att sitta hemma spelare Iron Maiden ikväll och polaren ska gå. De hade till och med en extra biljett men att glida iväg på en rockkonsert och stå och trängas med 10 000 andra när man inte riktigt är kry än känns som en dum idé. Morr!

Ovido - Quiz & Flashcards