Alla inlägg den 13 juli 2008

Av Staffan - 13 juli 2008 19:52

Idag var det dags för den svenska klassikerns blindtarmslopp, det mycket styvmoderligt behandlade Vansbrosimmet. För de som inte tror mig är det bara att åka till Vansbro och fråga valfri simmare om de håller på med klassikern och huruvida de skulle simma om det inte vore för just klassikern. Möjligtvis hittar du någon som gör det för att det är utmärkt träning inför Kalmar Järnman. Men det är svårt att hitta några motionärer som gör Vansbro till sitt prio A-lopp, det är helt enkelt för kort. Nu ska jag inte gnälla om det eftersom jag inte skulle överleva mycket längre än 3 km i vatten men faktum kvarstår att de snabbaste simmar på runt 30 min och med andra ord inget långdistanslopp som annars är sigillet för klassikern. Egentligen är jag mest grinig för att ha åkt bil 60 mil idag. Tanken har slagit mig att cykla dit nästa år...

Ovido - Quiz & Flashcards