Direktlänk till inlägg 25 juli 2008

SPIF

Av Staffan - 25 juli 2008 20:23

I förrgår fick jag äntligen tummen ur och gick på den simning jag blivit inbjuden till på triathlondagen. Det var minst sagt över förväntan då det blev 90 min PT med en kille som kört Ironmandistanser i femton år. Allt vad näringsexperter, träningsexperter, personal på gym och annat löst folk sagt som jag inte riktigt fått rätsida på fick nu svar. En kille som kört i femton år och fortfarande är aktiv måste nog vara den bästa att ställa sina frågor till och jag ställde en bunt. Den största detaljen var att han höll med om att pulszon två var alldeles för lågt räknat och att jag inte ska vara orolig för om pulsen överstiger 140 på långpassen cykling. Jag fick vidare reda på att min träningstid jag lägger ner är helt okej, till och med för en IM. Jag suger på att simma men konstigt vore det väl annars eftersom jag är nybörjare. Idag fick jag för övrigt äntligen min simvåtdräkt så nu har jag en bättre våtdräkt att simma i.


Igår kördes två pass. Först snabbdistans på lunchen. Pulsen jättehög, snittade på 174, inklusive 1 km uppvärmning. Efter jobbet hämtade jag ut cykeln igen och körde två timmar med snittpuls på 151. Sjukt jobbigt var det. Höll dessutom inte ett alltför högt tempo, 30,7 km/h. Lite brist på energi med tanke på mitt totalstopp för onyttigheter tidigare i veckan. Inte så att jag äter mindre än en normal person men det blir ju några timmar träning också. Eftersom tanken var att ha en så ofiffig helg som att köra långpass löpning imorgon och långpass cykling på söndag så har jag släppt på matreglerna idag och istället lassat i mig massvis med mat, samt en glass till efterrätt. Ska bli närmare trettio grader varmt imorgon så det blir nog att försöka komma igång tidigt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Staffan - 23 december 2008 23:25

God jul på er alla! Akta er för juleköttbullarna, de är farligt goda....

Av Staffan - 23 december 2008 10:52

Jahapp, började det nya träningsåret med att sluta blogga. Träningen fortsatte iaf, numera i regi av Stockholm City Triathlon. Har gått nybörjarkursen och är nu fullblodsmedlem. Vi har haft testdag och jag har visat framfötterna med ett dubbelpass sp...

Av Staffan - 11 oktober 2008 18:04

Så här kan jag förstås också dansa.  

Av Staffan - 11 oktober 2008 17:46

Hurra! Lagom tills man vant sig vid att bara lata sig är det så dags att smyga igång träningen igen. Mjukstart idag i bassängen, 2000 meter utan stress. Resten av dagen har gått åt till att snora och nysa, hurra för klorvatten! Mer än så blev det int...

Av Staffan - 10 oktober 2008 19:31

Nedräkning pågår för fullt. I väntan har jag hittat Heavy Metals svar på Happy Hardcore.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards