Direktlänk till inlägg 16 augusti 2008

Dagen efter

Av Staffan - 16 augusti 2008 08:49

Sitter och funderar på gårdagens test. Det var verkligen lärorikt att köra så pass länge som jag gjorde eftersom det innebar nästan en timmes balansgång vid Gränsen. Jag fick också svart på vitt (igen) om usel simteknik, även om första 1000 meter gick på en enligt mig skaplig tid. En viss motivationsbrist och nojja inför hur man ska ta sig vidare drog också ned tempot lite men faktum kvarstår att jag ännu är hopplös i vattnet.


Egentligen mådde jag nog inte sååå dåligt igår. Nu när jag har haft tid att smälta upplevelsen så har jag bestämt för mig ett par 20-milsturer på cykeln som sved betydligt mer mot slutet och när jag kom hem. Missbedömningen är att jag har svårt att sätta ihop alla tre moment som delaktiga till tröttheten på slutet. Allt jag kunde tänka var att jag inte borde må dåligt av 2000 meter simning. Jag borde verkligen inte må dåligt av tre mil cykel i skapligt tempo. Och jag borde inte må så dåligt av en halvmara. Fast gör man allt utan någon som helst vila mellan så blev det ju faktiskt närmare fyra timmars träning, plus ombyten som landade mig över fyra timmar. Allt med snittpuls på 158. DET blir man trött av.


HIM i Sala? Jag vet ATT jag klarar av det nu. Men jag vet inte om jag klarar det under 6 timmar. Därför blir det nog motionsvarianten "Ett varv Sala" istället.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Staffan - 23 december 2008 23:25

God jul på er alla! Akta er för juleköttbullarna, de är farligt goda....

Av Staffan - 23 december 2008 10:52

Jahapp, började det nya träningsåret med att sluta blogga. Träningen fortsatte iaf, numera i regi av Stockholm City Triathlon. Har gått nybörjarkursen och är nu fullblodsmedlem. Vi har haft testdag och jag har visat framfötterna med ett dubbelpass sp...

Av Staffan - 11 oktober 2008 18:04

Så här kan jag förstås också dansa.  

Av Staffan - 11 oktober 2008 17:46

Hurra! Lagom tills man vant sig vid att bara lata sig är det så dags att smyga igång träningen igen. Mjukstart idag i bassängen, 2000 meter utan stress. Resten av dagen har gått åt till att snora och nysa, hurra för klorvatten! Mer än så blev det int...

Av Staffan - 10 oktober 2008 19:31

Nedräkning pågår för fullt. I väntan har jag hittat Heavy Metals svar på Happy Hardcore.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards