Direktlänk till inlägg 12 augusti 2008

Livsgas, del 2

Av Staffan - 12 augusti 2008 11:57

Ny simträning igår. Försökte hålla koll på distansen men tappade bort mig runt 1100 meter. Tippar på att det blev närmare 2000 meter iaf, ömsom med beröm, ömsom med kommentarer om att jag låg och plaskade på stället och inte rörde mig framåt öht. Vete tusan om simtränaren tror på att jag ska klara av det här. Vete tusan om någon tror på att jag ska bli en anständig simmare. Egentligen spelar det inte någon roll, för det som verkligen beklämmer mig är att jag stundom tvivlar på mig själv. För att göra saken värre fick jag för mig att jag inte kunde andas när jag var på väg att somna igår kväll. Typ apné, fast innan jag hann somna. Det är traumatiskt att lära sig simma...


Lite positiva saker är en trevlig långdistanslöpning på 26 km i söndags och en 32 km tempocykling som snittades i dryga 34,8 km/h i lördags. När 36 km/h passeras på min cykel innebär det inköp av nya hjul. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Staffan - 23 december 2008 23:25

God jul på er alla! Akta er för juleköttbullarna, de är farligt goda....

Av Staffan - 23 december 2008 10:52

Jahapp, började det nya träningsåret med att sluta blogga. Träningen fortsatte iaf, numera i regi av Stockholm City Triathlon. Har gått nybörjarkursen och är nu fullblodsmedlem. Vi har haft testdag och jag har visat framfötterna med ett dubbelpass sp...

Av Staffan - 11 oktober 2008 18:04

Så här kan jag förstås också dansa.  

Av Staffan - 11 oktober 2008 17:46

Hurra! Lagom tills man vant sig vid att bara lata sig är det så dags att smyga igång träningen igen. Mjukstart idag i bassängen, 2000 meter utan stress. Resten av dagen har gått åt till att snora och nysa, hurra för klorvatten! Mer än så blev det int...

Av Staffan - 10 oktober 2008 19:31

Nedräkning pågår för fullt. I väntan har jag hittat Heavy Metals svar på Happy Hardcore.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards