Direktlänk till inlägg 14 maj 2008

Fulltankad igen

Av Staffan - 14 maj 2008 21:08

Japp japp, då var man tillbaka på plus vad gällande allt vad glykogen (och fettreserver) innebär. Hittade till slut botten och nu är jag så mätt att yoghurten sipprar ur öronen. Har dessutom varit en extremt lugn vecka på träningsfronten. Igår bara 70 min cykelpendling och idag 95 min samt 30 min styrkepuls på yogamattan. Tog en liten omväg hem idag eftersom det duggregnade och var blött på vägarna. Måste ju passa på att testa lite när det är blött och kyligt. Kontentan är att om jag ska cykla Roslagsvåren på söndag i regn och kyla så behöver jag mina kläder jag beställt från cyclecomponents. En annan detalj är allt stänk från bakdäcket. Blöt, lerig och grusig är inte något som annars förknippas med glamour. Men stänkskärm på en racer, well det känns fel att sätta på något som egentligen bara väger. Eventuellt blir det en cykelväska modell större som får åka på i regnruskväder. Dels behöver man mer prylar med sig när det regnar och dels borde väskan ta emot allt stänk från däcket. Imorgon ska det bli en joggingtur efter jobbet och egentligen var det tänkt att göras en testurladdning men i ärlighetens namn känns det lite fånigt inför en tur som inte är mycket längre än söndagens tur, dagen efter 8h cykelträning.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Staffan - 23 december 2008 23:25

God jul på er alla! Akta er för juleköttbullarna, de är farligt goda....

Av Staffan - 23 december 2008 10:52

Jahapp, började det nya träningsåret med att sluta blogga. Träningen fortsatte iaf, numera i regi av Stockholm City Triathlon. Har gått nybörjarkursen och är nu fullblodsmedlem. Vi har haft testdag och jag har visat framfötterna med ett dubbelpass sp...

Av Staffan - 11 oktober 2008 18:04

Så här kan jag förstås också dansa.  

Av Staffan - 11 oktober 2008 17:46

Hurra! Lagom tills man vant sig vid att bara lata sig är det så dags att smyga igång träningen igen. Mjukstart idag i bassängen, 2000 meter utan stress. Resten av dagen har gått åt till att snora och nysa, hurra för klorvatten! Mer än så blev det int...

Av Staffan - 10 oktober 2008 19:31

Nedräkning pågår för fullt. I väntan har jag hittat Heavy Metals svar på Happy Hardcore.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards