Direktlänk till inlägg 13 maj 2008

Två ton mat och ett ton godis

Av Staffan - 13 maj 2008 21:16

Gårdagens 80 minuter korta pass efter jobbet var minst sagt intressant. Tog en banan och drog sedan Lennartsnäs ToR. 30 min in på passet var jag trött ända in i märgen, hungrig, frusen, hade hemlängtan och var kissnödig. Men jag genomförde skiten iaf. Idag har jag inte gjort annat än att äta. Frukost, godis, frukost, lunchbuffé, godis, middag, godis, jordnötsringar, glass, mackor. Nu börjar jag känna att energin börjar komma tillbaka lite smått. Kan inte fatta att jag kan få i mig så mycket utan att må dåligt. Iofs brände jag enligt pulsklockan 8000 kcal på helgens två pass men jag tyckte jag åt rätt ordentligt då också. Måste hitta bättre mat bara så jag slipper vara så sugen på godis och glass (jordnötsringar fortsätter jag så gärna med). Har aldrig tränat så mycket som jag gör nu så det är ovant. Ovant men kul och lärorikt.


Skulle egentligen tränat mer idag utöver pendlandet men musten gick ur mig efter två timmars övertid och denna eviga hunger och seghet. Iofs var det sagt att jag skulle ta det lugnt i veckan men kanske inte sååå lugnt. 10-12 timmars cykling borde man ju ändå köra, plus ett litet löppass och lite styrketräning. Kom just på att det är på dagen en månad kvar till VR. Den här veckan lugnt, sedan två veckors fullt ös, följt av cykelgenomgång och långsam nedtrappning, tömningspass och uppladdning. Sen står man där vid starten och får sin cykelbelysning granskad, nervös utav h-vete, orolig för alla eventualiteter men taggad så in i bomben. Så går starten och i maklig fart eskorteras man ur centrala Motala av motorcyklar. Efter tre km (tror jag att det var) släpper motorcyklarna och iväg bär det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Staffan - 23 december 2008 23:25

God jul på er alla! Akta er för juleköttbullarna, de är farligt goda....

Av Staffan - 23 december 2008 10:52

Jahapp, började det nya träningsåret med att sluta blogga. Träningen fortsatte iaf, numera i regi av Stockholm City Triathlon. Har gått nybörjarkursen och är nu fullblodsmedlem. Vi har haft testdag och jag har visat framfötterna med ett dubbelpass sp...

Av Staffan - 11 oktober 2008 18:04

Så här kan jag förstås också dansa.  

Av Staffan - 11 oktober 2008 17:46

Hurra! Lagom tills man vant sig vid att bara lata sig är det så dags att smyga igång träningen igen. Mjukstart idag i bassängen, 2000 meter utan stress. Resten av dagen har gått åt till att snora och nysa, hurra för klorvatten! Mer än så blev det int...

Av Staffan - 10 oktober 2008 19:31

Nedräkning pågår för fullt. I väntan har jag hittat Heavy Metals svar på Happy Hardcore.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards