Direktlänk till inlägg 20 april 2008

Anger management

Av Staffan - 20 april 2008 22:51

Veckorapport

Total träningstid: 20:30 h

Varav cykling: 17:30 h

Cykelsträcka: ca 440 km (träningsdagboken säger 410 km men jag litar mer på cykeldatorn)


Jag måste vara världens bästa på att hantera ilska. När jag satte mig på cykeln till jobbet insåg jag att nu, NU var det dags att köra sub 30. Körde som en galning och 28:15 min senare kunde jag konstatera att jag lyckats med sub 30 med marginal och att ilskan krympt avsevärt. Efter någon timme på jobbet kunde jag iaf cykla hem. Långpasset för dagen var körd men jag hade tid med en Bålsta ToR, en sträcka på dryga 61 km som också denna fick slipat pb. Också denna med råge och jag tog den för mig magiska gränsen för rullsnitt på 30 km/h. 30,29 km/h! Kontentan är att jag är nog inte övertränad, allt det handlar om är att jag är endorfinpundare och jobbet snodde min fix. Nu är allt frid och fröjd igen och jag har fått ett par timmars hård träning idag. Jag inser att jag även tagit pb på antal träningstimmar på en vecka och har i och med det bräckt 20-timmarsvallen. Nu dras svångremmen åt på träningen i en vecka och sen är valborg starten för en serie (förhoppningsvis) milrika cykeldagar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Staffan - 23 december 2008 23:25

God jul på er alla! Akta er för juleköttbullarna, de är farligt goda....

Av Staffan - 23 december 2008 10:52

Jahapp, började det nya träningsåret med att sluta blogga. Träningen fortsatte iaf, numera i regi av Stockholm City Triathlon. Har gått nybörjarkursen och är nu fullblodsmedlem. Vi har haft testdag och jag har visat framfötterna med ett dubbelpass sp...

Av Staffan - 11 oktober 2008 18:04

Så här kan jag förstås också dansa.  

Av Staffan - 11 oktober 2008 17:46

Hurra! Lagom tills man vant sig vid att bara lata sig är det så dags att smyga igång träningen igen. Mjukstart idag i bassängen, 2000 meter utan stress. Resten av dagen har gått åt till att snora och nysa, hurra för klorvatten! Mer än så blev det int...

Av Staffan - 10 oktober 2008 19:31

Nedräkning pågår för fullt. I väntan har jag hittat Heavy Metals svar på Happy Hardcore.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards